Welcome to the official Website of Bravo Racing

Belgian Historic Cup – Bravo Club Challenge.

Dear Pilots

In just a few weeks it is racing time at Spa Summer Classics on 23/06 tot 25/06.

Hopfully with nice and sunny weather.

At saterday 24/06 we have our traditional BBQ 

Please get in contact for inscription.

  • via mail ; guyfrancois@telenet.be
  • Via SMS 0475 241 482
  • Met uw naam en aantal personen

–          only 22€ pp account BE92 9799 8256 3323

Do not forget

 

———-

Zandvoort Hirstoric trophy 2017 

Guy François Andreas Fricke Eric Nulen,s Mathieu Damiens Michel Kowalewski Tom Laureyns

François, Kowaleski, Nulens en Laureyns eerste leiders

De Belgian Historic Cup was afgelopen weekend te gast in het Nederlandse Zandvoort om samen met hun Nederlandse collega’s in het kader van de Historische Zandvoort Trophy het seizoen op gang te schieten. De Klassen 1&2 en 3&4 of de respectievelijke Historics & Youngtimers werden opgesplitst voor elk een kwalificatie en drie races.

44 Historics en 25 Youngtimers kleurden het veld tijdens de kwalificaties waarin de Belgian Historic rijders zich niet onbetuigd lieten. In de wedstrijd voor wagen tussen 1982 en 1990, waarin de Klassen 3 & 4 van de Belgian Historic Cup zitten verweven, zette Jan van Elderen zijn Ford Sierra Cosworth RS500 op de pole voor de razendsnelle VW Golf van Tom Laureyns en de Porsche van Mathieu Damiens. Maar Tom en Mathieu reden tijdens de kwalificatie op een verkeerde manier naar het gesloten wagenpark en moesten hierdoor volledig achteraan starten.

De eerste race werd gewonnen door Jan Van Elderen, maar deze verhuisde naar de derde stek na een straftijd van 10 seconden door een jump start. Hierdoor kwam Tom Laureyns als winnaar uit de bus die na een waanzinnige inhaalrace vanuit laatste stelling tot op de tweede plaats en 9 seconden was genaderd van Van Elderen. De Nederlander Sjako Griffioen parkeerde zijn BMW M3 op de tweede plek op 3/10 van de winnaar. Eric Nulens kreeg ook 10 tellen aan zijn broek wegens voorbij steken onder geel, terwijl Mathieu Damiens maar liefst een volle minuut aan zijn broek kreeg wegens voorbij steken tijdens de opwarmronde. De inbreuk kostte hem zijn vierde plaats.

Tijdens de tweede race kon Jan van Elderen de wedstrijd naar zijn hand zetten en won voor Laureyns, Nulens, Damiens en Coenjaerts. De volledige top 5 waren dus wagens uit de Belgian Historic Cup. Griffioen moest ditmaal de arena verlaten wegens teveel decibels. Geen van Elderen aan de start voor de derde race van het weekend. De Sierra-rijder moest gaan rallycrossen in Arendonk, samen met andere oude coryfeeën waaronder de legendarische François Monten. Ditmaal was de Porsche 964 van Eric Nulens aan het feest voor het exemplaar van  Mathieu Damiens en de BMW van Sam Coenjaerts. Laureyns had pech met een lekkende versnellingsbak en kreeg nog eens 10 seconden aan zijn broek door een jump start. Hij werd uiteindelijk zesde algemeen, vierde in BHC en twee in Klasse 4. Laureyns kreeg aan het einde van het weekend nog de Jan Slinger Memorial beker toegetopt, voorbehouden aan de rijder die in de races om het Interstate HARC NK 82-90 de meest bijzondere prestatie levert.

De eerste tussenstand van het seizoen brengt in Klasse 3 voor GT wagens Nulens aan de leiding voor Damiens, terwijl in Toerisme of Klasse 4 Laureyns de eerste leider is voor Coenjaerts en Segers die een goede indruk nalieten in hun BMW. Van Elderen kan al meteen een schrapresultaat bijschrijven en staat voorlopig vierde.

————————

 Pictures Trackday Spa 19/03

IMG_8262 IMG_8300 IMG_8250 IMG_8235 IMG_8135 IMG_8108 IMG_8084 IMG_8079 IMG_8067 IMG_8035 IMG_8030 IMG_8013 IMG_7960

Antwerp classic salon 04-05/03/2017

 

@Classic Antwerpen 2017

@Classic Antwerpen 2017

 

Do not forget to pay your BRAVO membership of 95 €.

BRAVO banc account  BE82 3101 2442 9868